1396/12/02 در ساعت 14:50:00

افزایش وفاداری مشتریان کافه و رستوران با استفاده از وای فای

یکی از دغدغه های مدیران کافه ها و رستوران ها جذب مشتری است. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که ارائه اینترنت رایگان در کافه یا رستوران شما باعث جذب مشتری می گردد؟ در این مقاله به بررسی چرایی این مسئله می پردازیم و راهکاری ارائه می دهیم که در بستری امن به مشتریان خود اینترنت مدیریت شده بدهید.

افزایش وفاداری مشتریان کافه و رستوران با استفاده از وای فای

چگونه از طریق وای فای مشتریان وفادار پیدا کنیم؟

اگر شما مدیر یک رستوران یا کافه باشید، حتما به این موضوع فکر کرده اید که آیا باید در مجموعه ی خود اینترنت رایگان ارائه دهید یا خیر؟ شاید در نگاه اول هزینه اینترنت شما را منصرف کند. یا شاید معضلات و دردسرهایی که ارايه اینترنت وای فای در رستوران کافه برای شما خواهد داشت دغدغه شما باشد. ولی باید بدانید که اینترنت رایگان در محیط کافه و رستوران باعث ایجاد یک ارزش افزوده در رستوران یا کافه شما و در نیتجه افزایش رضایت مندی مشتری می گردد.
با همراه باشید تا سیستمی برای افزایش رضایت مندی و وفاداری مشتریان رستوران یا کافه از طریق وای فای به شما معرفی کنیم:

ارائه اینترنت وای فای در رستوران یا کافه تبدیل به یک نیاز شده است

در دنیای امروزی بسیاری از افراد از اینترنت برای ارتباطات، جستجوی مطالب و بسیاری از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. آنچه که در حال حاضر مشهود است، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلیه اماکن عمومی نیازمند ارائه اینترنت به مشتریان خود می‌باشند. امروزه شاید کمتر رستوران یا کافه ای باشد که در محیط خود اینترت رایگان ارائه ندهد. به نوعی این سرویس تبدیل به یک نیاز شده است.

چرا باید در رستوران یا کافه اینترنت رایگان ارائه کنیم؟

دلایل مهمی در ارائه اینترنت به مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم:

  • سهم بالای شبکه های اجتماعی در مصرف اینترنت

بسیاری از افراد بین ۲۰ تا ۴۰ که عمده مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها می‌باشند، خواه یا نا خواه ار اینترنت زیاد استفاده می کنند. این افراد معمولا وقت بسیار زیادی در شبانه روز را در فضای مجازی از جمله تلگرام و اینستاگرام می‌گذارند. زیاد اتفاق می افتد که این افراد، زمانی که در کافه یا رستوران شما هستند، دوست دارند از غذایی که سفارش داده اند عکس بگیرند و در شبکه اجتماعی خود قرار دهند. یا اینکه از جمع دوستانه یا خانوادگی خود در رستوران یا کافه لحظه ای را ثبت و با سایر دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.  مدیران رستوران‌ ها یا کافه ها می توانند با ارائه اینترنت رایگان در رستوران یا کافه، فضایی لذت بخش برای این افزاد ایجاد نمایند که همین امر می‌تواند به افزایش رضایت مندی آنها از کافه یا رستوران آنها بیانجامد.

  • اشتراک آدرس رستوران یا کافه در شبکه های اجتماعی

بسیاری از مشتریان علاقه‌مند هستند مکانی که در آن قرار دارند را در فوراسکوئر (foursquare) قرار دهند، یا در سایر شبکه های مکان یاب درباره رستوران یا کافه ای که به آن مراجعه کرده اند صحبت کنند. این امر بخصوص در اینستاگرام رایج است.
شما با ارائه اینترنت رایگان به مشتریان خود، امکان اشتراک گذاری نظرات مشتریان رستوران یا کافه خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد می‌کنید. این موضوع علاوه بر اینکه پاسخی به یکی از نیازهای مشتریان شماست، باعث می‌شود که مکان کافه یا رستوران شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر نمایش داده شده و همین امر باعث افزایش مشتریان شما - که خود نوعی بازاریابی است - می‌شود.

  • نیاز به اینترنت مناسب 

حتما در بین مشتریان کافه یا رستوران شما، دانشجو، مدیر، کارمند و ... وجود دارد. بسیاری از این افراد جلسات درسی و یا کاری خود را در کافه یا رستوران شما برگزار می کنند. این افراد برای پیشبرد جلسه‌ خود نیازمند اینترنت می‌باشند و حتما به دنبال کافه یا رستورانی می‌گردند که به مشتریان خود اینترنت رایگان، البته با کیفیت مناسب ارائه می‌دهد. پس بسیار ضروری است برای اینکه این افراد را به کافه یا رستوران خود جذب کنید، اینترنت رایگان مناسب ارائه دهید. این کار بازاریابی سرویس است. شما با این کار بازاریابی از طریق وای فای انجام داده اید.

  • افزایش مشتری از طریق شبکه های اجتماعی

اگر شما از جمله مدیرانی هستید که بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای مجموعه خود انتخاب کرده اید، می‌توانید با ارائه اینترنت مناسب به مشتریان، آنها را ترقیب کنید که از لحظات خود در رستوران یا کافه شما عکس بگیرند و با هشتگ‌ مناسب آن را با شما به اشتراک بگذارند. این امر باعث افزایش بازدید از اکانت شما و به تبع آن افزایش مشتریان شما می‌گردد.

چگونه اینترنت مناسب ارائه دهیم

اگر شما به این نتیجه رسیده اید که باید اینترنت کافه یا رستوران خود را تامین کنید، می بایست روش های مدیریت وای فای برای جلوگیری از دزدی اینترنت، و یا مدیریت کاربران آن را نیز بدانید. شما می توانید در مقاله زیر روش های مختلفی را برای مدیریت وای فای رستوران یا کافه خود بیابید.

 

بخوانید: 
بهترین ابزارهای مدیریت وای فای
راه اندازی سیستم مدیریت وای فای مکان‌های عمومی نیازمند بستری می‌باشد. شاید در نگاه اول این سیستم ساده بنظر برسد ولی بهتر است بدانید علاوه بر داشتن زیر ساخت اینترنت، شما نیازمند نیروی انسانی مناسب در این زمینه می‌باشید که پس از راه اندازی سیستم برای شما، پشتیبانی سیستم را ... ادامه مطلب >

 

اما سوال اینجاست که چطور می توان از طریق وای فای اقداماتی برای افزایش وفاداری مشتریان کافه یا رستوران انجام داد؟

افزایش وفاداری مشتریان رستوران با استفاده از اسمارت وای فای

شاید کنجکاو شده‌اید که بدانید اسمارت وای فای چیست؟ اسمارت وای فای یک سیستم تحت وب است که بین اینترنت مجموعه‌ی شما و مشتریان قرار می‌گیرد و علاوه بر مدیریت حجم مصرفی اینترنت کاربران، ارزش افزوده‌های فراوانی برای شما ایجاد می‌کند.

 

اسمارت وای فای، کنترل و مدیریت وای فای، مدیریت کاربران وای فای

اسمارت وای فای یک سیستم هوشمند کنترلی یکپارچه تحت رایانش ابری می‌باشد که به واسطه قرارگرفتن یک دستگاه سخت افزاری (روتر)، میزبانی شده و بین اینترنت یک مجموعه و کاربران آن قرار گرفته و وظیفه مدیریت اینترنت و رفتار کاربران آن را بر عهده می‌گیرد. در واقع این سیستم یکپارچه، کنترل بر وای فای اماکن مختلف، رفتارهای موجود در آن و احراز هویت کاربران آن را ممکن می‌سازد... >
معرفی اسمارت وای فای

 

اسمارت وای فای چگونه می تواند مشتری شما را وفادار کند

شما هزینه ای را متقبل می شوید و یک سیستم وای فای برای رستوران یا کافه خود فراهم می کنید. اما تحقیقات تیم اسمارت وای فای نشان می دهد که کاربران وای فای اماکن عمومی، همگی از مشکلاتی مشترک گلایه دارند:

  • دشواری بدست آوردن رمز عبور
  • عدم سرعت کافی
  • ترس از هک شدن دستگاه خود به دلیل عمومی بودن اینترنت

پر واضح است که هر اقدامی در جهت حل مشکلات مشتری، حتی اگر در حوزه وظایف شما نباشد، موجب رضایت مندی و در نتیجه ایجاد وفاداری خواهد شد. حال ببینیم اسمارت وای فای چگونه مشکلات فوق را حل می کند؟

عدم نیاز به رمز عبور

اسمارت وای فای دارای یک سیستم احراز هویت خودکار است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از ارسال کد احراز هویت به شماره تلفن کاربر و تطبیق آن با دستگاه، اجازه استفاده از دستگاه را خواهد داد. 

مدیریت پهنای باند و سرعت بین کاربران

همینطور شما می توانید با استفاده از صفحه مدیریت اسمارت وای فای، کاربران وای فای را مدیریت کنید. یعنی می توانید گروه های مختلفی بسازید و برای هر گروه محدودیت های سرعت، پهنای باند و یا زمان استفاده قرار دهید.

جمع آوری اطلاعات مشتریان

در سیستم احراز هویت اسمارت وای فای اطلاعات مفید مشتریان اخذ و در پنل مدیریتی مجموعه ذخیره می گردد. مدیران با استفاده از این اطلاعات که اغلب شامل شماره موبایل، نام و تاریخ تولد کاربر می باشد می توانند با ارسال پیامک به آنها مارکتینگ خود را بهبود ببخشند. علاوه بر این موضوع اخذ این اطلاعات باعث افزایش امنیت در ارائه اینترنت می گردد.

اتصال یکپارچه

زمانی که کاربر در یکی از مکان های مجهز به اسمارت وای فای احراز هویت را انجام داده باشد، تمام اطلاعات او در سیستم اسمارت وای فای ثبت می شود. این اطلاعات در اتصال بعدی او در تمامی اماکنی که دارای اسمارت وای فای می باشد قابل دسترسی است. به طوری که اتصال به اسمارت وای فای به صورت خودکار صورت می پذیرد و سیستم شخص را شناسایی کرده و دیگر نیاز به احراز هویت مجدد نیست. لازم به ذکر است که در این حالت نیز تمامی اطلاعات احراز هویتی کاربر در پنل مدیریتی مجموعه جدید نیز ذخیره می گردد.

 گروه بندی کاربران و اعمال قوانین خاص برای هر گروه

شما در سیستم اسمارت وای فای می توانید گروه های کاربری مختلفی داشته باشید. بدین صورت که هر گروه می تواند اینترنت با حجم و زمان مشخصی داشته باشند. شما با داشتن چنین امکانی می توانید بین کاربران خود تمایز قائل شوید. به طور مثال می توانید به مشتریان ویژه اینترنت بیشتر و به کارگران اینترنت کمتری تخصیص دهید.

فضای امن اتصال

اسمارت وای فای به یک سیستم ضد هک قدرتمند مجهز شده است که رفتارهای مشکوک، اقدامات خرابکارانه و اتصالات غیر عادی را شناسایی، و آنها را محدود می کند. در نتیجه تمام کاربران رستوران و یا اماکن عمومی که در این بستر در حال استفاده از اینترنت می باشند، در لایه امن فعالیت می کنند و از هر گونه اقدامات مخرب به دور خواهند بود. 

ابزار مارکتینگ اسمارت وای فای

اسمارت وای فای امکانات مختلفی دارد. مدیر رستوران یا کافه می تواند با استفاده از ابزار نظر سنجی، اطلاعات مختلفی را در جهت بهبود سرویس خود، و آنچه مشتریان او می خواند بدست آورد. همچنین تمامی کاربران می توانند پس از اتصال، به صفحه دلخواه مدیر رستوران منتقل گردند. ضمن اینکه ارسال پیام های مختلف از طریق سرویس پیام کوتاه، دیگر ابزاری است که به بازاریابی کمک می کند. و اینکه مدیر می تواند منوی رستوران یا کافه را در صفحه ورود قرار دهد. 

اتصال به سیستم سفارش گیری و باشگاه مشتریان رستوران

یکی از قابلیت های جدیدی که در اسمارت وای فای بوجود آمده است، ایجاد هم افزایی با سیستم های POS یا پرداخت رستورانی است. بسیاری از رستوران ها از سیستم های خودکار سفارش مانند سیستم سپند استفاده می کنند. تصور کنید بتوانید کاربر از طریق وای فای عضو باشگاه مشتریان رستوران شما شود! این امکان در اسمارت وای فای فراهم شده است. به طور کلی این هم افزایی امکانات زیر را به ارمغان می آورد:

  • ثبت خودکار اطلاعات تمام کسانی که به وای فای رستوران شما متصل می شوند در سیستم باشگاه مشتریان رستوران شما
  • صدور مجوز دسترسی خودکار به وای فای رستوران برای مشتریان ثبت شده در سیستم باشگاه مشتریان
  • امکان ارائه سیستم های بازاریابی مانند تخفیف و یا خرید از طریق سیستم وای فای و ثبت خودکار آن در سیستم سفارشات رستوران

به طور کلی، اسمارت وای فای ابزاری کارآمد برای رستوران ها و کافه هاست که در آن می توانند افزایش رضایت مندی و وفاداری مشتریان خود را تضمین کنند. شما می توانید در سایت اسمارت وای فای اطلاعات بیشتری را درباره این سیستم کسب نمایید و برای ارتباط مستقیم با واحد فروش اینجا کلیک نمایید.

 

وفاداری مشتریان کافه () وفاداری مشتریان رستوران () باشگاه مشتریان کافه () افزایش فروش کافه ()
نظر جدید
0%