1397/01/19 در ساعت 00:00:00

چگونه بازاریابی پیامکی انجام دهیم؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی روشی در مارکتینگ است که از گوشی های موبایل استفاده می کند. به طور خلاصه، اس ام اس مارکتینگ توسط یک گوشی موبایل انجام می شود که در آن پیام مارکتینگ به مشتریان بالقوه ارسال می شود.

چگونه بازاریابی پیامکی انجام دهیم؟

چگونه بازاریابی پیامکی انجام دهیم؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی روشی درموبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایل است که از گوشی های موبایل استفاده می کند. به طور خلاصه، اس ام اس مارکتینگ توسط یک گوشی موبایل انجام می شود که در آن پیام مارکتینگ به مشتریان بالقوه ارسال می شود.

این روش، زمینه ای است که علاقه مندی زیادی را در بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ به خود اختصاص داده است. بطوری که پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۰، ۹۰ درصد از جمعیت جهان، دارای گوشی های تلفن همراه باشند. تنها در آمریکا، از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر صاحب یک گوشی تلفن همراه هستند.

 

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی

 

امروز، استفاده از اینترنت موبایل در حال پیشی گرفتن از اینترنت های مبتنی بر دستکتاپ ها هستند. امری که منجر شده تا تعداد جستجو های بیشتری توسط دستگاه های موبایل در اینترنت صورت پذیرد. از این رو، اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی در حال تبدیل شدن به یکی از راه های مستقیم و شخص به شخص مارکتینگ است. اما چگونه باید دانست که این روش برای کسب و کار شما مناسب است؟

مهم است بدانید با اینکه مشتریان معمولا پیام های کمی از کسب و کار ها دریافت می کنند و هزینه هر پیام، مبلغی نا چیز است - به خصوص اگر شما اقدام به خریداری بسته های پیام کوتاه نمایید - باید توجه کافی و دقت مورد نیاز در شروع این نوع از مارکتینگ را داشته باشید.

مواردی که باید قبل از شروع اس ام اس مارکتینگ به آنها توجه داشته باشید

  • چگونه می خواهید شماره موبایل مشتریان را جمع آوری کنید؟
  • اشتباهات رایجی که باید از آنها پرهیز کنید چه چیز هایی هستند؟
  • چگونه پیام کوتاه را به مشتری ارسال می کنید؟

جمع آوری شماره موبایل مشتریان

شماره موبایل مشتری، برای او بسیار مقدس است. از این رو ممکن است به راحتی و آنطور که آدرس ایمیل خود را  به شما می دهند، شماره موبایل خود را در اختیار شما قرار ندهند.

همه ما می دانیم که در ایمیل مارکتینگ برای مشتریان چه اتفاقی می افتد و شاید آنها حق داشته باشند که از تبدیل شدن صندوق دریافت پیام های خود به چیزی شبیه صندوق ایمیل خود هراس داشته باشند.

برای اینکه بتوانید شماره موبایل آنها را بگیرید، آنها باید به شما اعتماد کند. این امر در نوع رابطه شما با او محقق می گردد. مشتریان همچنین نیاز دارند بدانند شما از شماره موبایل آنها چه استفاده ای خواهید کرد و چه پیامی را به آنها ارسال خواهید کرد. قطعا و یقینا این روش، می بایست چیزی متفاوت از آنچه شما در ارسال ایمیل و یا در شبکه های اجتماعی انجام می دهید باشد. با مشتری شفاف باشید و از روش های زیر در معرفی نیت و قصد خود استفاده کنید:

  • قانون ۱:  زیاد پیام ارسال نکنید. پیشنهاد می کنیم بیش از ۱ بار در ماه پیامی را به مخاطب خود ارسال نکنید تا موجبات خستگی او را فراهم نکنید.
  • قانون ۲: به او یادآور شوید که در پیام های خود، پیشنهادات و یا تخفیفاتی را در نظر خواهید گرفت که منحصرا در اختیار مشتریانی است که شماره خود را به اشتراک گذاشته اند.
  • قانون ۳: مشخص کنید که از ارسال پیام کوتاه صرفا برای ارايه امتیاز های ویژه مانند وضعیت سفارشات، سرویس های آینده و یا تحولات اساسی مورد علاقه او استفاده خواهید کرد.

شما با پیروی از این پیشنهادات، شانس بیشتری برای بدست آوردن شماره موبایل مشتریان خود داشته باشید و شفاف سازی خوبی را برای دلیل تقاضای خود ارائه دهید.

 

ایمیل نا خواسته

بسیاری از مشتریان از اینکه شماره موبایلشان به سرنوشت صندوق ردیافت ایمیلشان دچار شود هراس دارند.

 

احراز هویت کاربران در اسمارت وای فای

اسمارت وای فای چگونه شماره موبایل مشتریان را جمع آوری می کند؟


شما می توانید بوسیله سیستم احراز هویت اسمارت وای فای شماره تلفن کاربران را جمع آوری کنید. در این سیستم، از کاربر خواسته می شود تا جهت ورود، شماره موبایل و مشخصات هویتی خود را وارد کرده و پس از دریافت کد تاییدیه  و وارد کردن آن در سیستم و تایید هویت او، از اینترنت استفاده نماید.
بوسیله این سیستم، شما قادر خواهید بود تا شماره تلفن همراه مشتریان خود را با اجازه خود مشتری دریافت و آن را در بانک اطلاعاتی خود داشته باشید. 

اسمارت وای فای یک سیستم مدیریت اینترنت وای فای اماکن عمومی است که امکان احراز هویت کاربران و مدیریت آنها را در خلال استفاده از وای فای فراهم میکند. ... درباره اسمارت وای فای بیشتر بدانید >

 

شما می توانید شماره آنها را بوسیله یک فرم ثبت نام مختصر، زمانی که در حال مکالمه تلفنی با آنها هستید دریافت کنید. یا اینکه در وبسایت خود، شماره ای را به آنها معرفی کنید که با ارسال پیام به آن، عضو سامانه اس ام اسی شده و می توانند پیام های مربوط به کسب و کار شما را دریافت نمایند. در هر حال، سعی کنید اجازه آنها را برای دریافت شماره تلفن و ارسال پیام دریافت کنید. تلاش کنید این صدور اجازه به شکلی قابل اثبات باشد. مطمئن باشید که در آینده و در صورت بروز مشکل، از کاری که کرده اید خوشحال خواهید شد.

دقت کافی داشته باشید

هنگامی که شماره ای را دریافت کردید و اقدام به استفاده از آن در کمپین پیامکی خود نمودید، مطمئن شوید که شما توانایی های عملیاتی مختلفی را دارید تا بتوانید در صورت درخواست کاربر مبنی بر حذف شماره تلفن از بانک اطلاعاتی شما، این امر در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد. این امر در کشورهایی که قوانین کپی رایت و حقوق اشخاص در فضای مجازی به خوبی اجرا می شود، ضروری است و تمرد از آن امری غیر قانونی و قابل پیگیری است. همچنین شما می بایست نسبت به این قوانین آشنا باشید. گرچه این قوانین در ایران رعایت نمی شوند و یا أساسا قانونی در این موارد وجود ندارد، به شما توصیه می کنیم که برای کسب نتیجه ای مناسب، این قوانین را داوطلبانه اجرا کنید:

  • شما می بایست رضایت مشتری خود را قبل از ارسال پیامک دریافت کرده باشید.
  • همراه هر پیام ی که ارسال می کنید، می بایست گزینه عدم تمایل دریافت پیام را در متن خود ذکر کرده باشید تا در صورت استفاده از این گزینه، به سرعت از لیست خارج شوند.
  • اگر از سیستم هایی استفاده می کنید که در آن به ازای دریافت پیام، از کاربر هزینه ای کسر می گردد، می بایست نسبت به آگاهی دادن به کاربر درباره این امر اقدام کنید.

 

 

آماده سازی، ساخت و شروع کمپین پیامکی

وقتی شماره موبایل های مورد نظر را جمع آوری کردید و از زیر ساخت مناسب قانونی و اخلاقی اطمینان حاصل کردید، زمان شروع کمپین فرا می رسد. ما پیشنهاد می کنیم که از سرویس دهنده های مختلف پیامکی استفاده کنید تا از وجود آمار دقیق مطمئن باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد که نرخ بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری کنید. همچنین شما قادر خواهید بود که عملیات عدم تمایل دریافت پیام را بر روی این سیستم ها به راحتی اجرا کنید.

 

 

اسمارت وای فای () اس ام اس () پیامک () بازاریابی پیامکی () اس ام اس مارکتینگ () شماره موبایل () شماره موبایل مشتری () جمع آوری شماره موبایل مشتری () بازاریابی وای فای ()
نظر جدید
0%