1397/10/23 در ساعت 12:30:00

اسمارت وای فای یک طرح دانش بنیان نوپای نوع 1

کسب مجوز دانش بنیان نوع یک، برای پلتفرم اسمارت وای فای بر اساس اصولی که از طریق کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری جمع آوری شده است.

اسمارت وای فای یک طرح دانش بنیان نوپای نوع 1

کسب مجوز دانش بنیان نوع یک، برای پلتفرم اسمارت وای فای
اسمارت وای فای در سال 97 توانست مجوز دانش بنیان نوع یک را در تیر ماه سال 97 کسب کند.
کسب این مجوز با توجه به وجود معیار های دانش بنیان شدن از قبیل تیم تحقیق و توسعه مرتبط با محصول اسمارت وای فای و فناورانه بودن این محصول , افتخار دیگریست که تیم اسمارت وای فای به دست آورد.
شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش ( Knowledge enterprise ) شرکت‌هایی هستند  که دانش و فناوری، جزئی جدایی‌ناپذیر از دارایی اساسی آن‌ها است. 
اسمارت وای فای پلتفرمی است که از سخت‌افزار و نرم‌افزار برای انجام فرایندهای مدیریتی، و همچنین سازماندهی محیط کار برای همه کارکنان، مدیران اجرایی و مدیران ارشد، بهره می‌جویند. 
به همین دلیل است که توسعه نرم‌افزار برای شکل گرفتن و تکامل شرکت‌ها و مکان های عمومی که از وای فای استفاده می کنند بسیار مهم است.  استفاده از برنامه های کاربردی نرم افزاری برای بخش‌های گوناگون مانند مدیریت وای فای و بازاریابی از طریق وای فای و ارزیابی هوشمند و قابلیت های دیگر این پلتفرم برای چنین سازمان‌هایی موجب توسعه و پیشرفت می شود؛ چرا که بدون آن‌ها، کنترل و هماهنگ‌کردن کارهای نوآورانه و خلاقانه و حل مسائل دشوار است.
عمده ترین معیارهای مورد بررسی در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان به شرح زیر می باشند که با توجه به نوع یک  دانش بنیان بودن برخی از این موارد ارزیابی شد :
لیست بیمه نفرات
وجود تیم تحقیق و توسعه و مستندات مربوطه مرتبط با محصول یا خدمت
فناورانه بودن محصولات یا خدمات و لزوم نیاز به تحقیق و توسعه مداوم
اظهارنامه مالیاتی و مستندات مالی
نوع مشتریان محصول و خدمات
مستندات احراز هویت شرکت
وجود تیم تحقیق و توسعه و مستندات مربوطه مرتبط با محصول یا خدمت
حجم درامد وصولی شرکت از فروش محصولات و خدمات تفکیکی
شرکت‌های دانش بنیان نوع یک
 اولین سطح از شرکت‌های دانش بنیان از نظر استطاعت مالی محسوب می‌شوند که به دلیل تشکیل شدن از افراد آکادمیک و نوپا که به تازگی پا به عرصه صنعت گذاشته‌اند، به تازگی تأسیس شده‌اند و نیازمند حمایت بیشتری جهت تجاری شدن محصولات و خدمات خود دارند، اینگونه شرکت‌ها عمدتاً بر پایه ایده محوری تشکیل شده‌اند و می‌توان به اینگونه شرکت‌ها استارت آپ گفت که میزان ریسک اینگونه شرکت‌ها هم به نسبت مزیت‌های ایده محوری، بالا می‌باشد.

نظر جدید
0%